Straż Miejska przypomina o obowiązkach właścicieli i zarządców nieruchomości
Data publikacji: 2013-10-23, Data modyfikacji: 2013-10-23
W związku panującym okresem jesiennym oraz zbliżającym się okresem zimowym Straż Miejska przypomina o obowiązkach właścicieli i zarządców nieruchomości dotyczących wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości zawartych w ,,Regulaminie w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Zgorzelec” (Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 320/2013 Rady Miasta Zgorzelec z dnia 23 kwietnia 2013 r.). Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości między innymi poprzez: - uprzątanie: błota, śniegu (niezwłocznie po opadach), lodu oraz innych zanieczyszczeń (w tym liści ) z powierzchni chodników (od granicy nieruchomości do krawędzi chodnika), przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącej dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości a także nieruchomości, w tym podwórzy, przejść, bram, itp. (przy czym należy to realizować w sposób nie zakłócający ruchu pieszych i pojazdów), uprzątnięty śnieg, lód należy złożyć na skraju chodnika, tak by mogły je sprzątnąć służby utrzymujące w stanie czystości jezdnię; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczalny płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych; - uprzątanie poprzez ich usuwanie nawisów (sopli) z okapów, rynien i innych części nieruchomości, realizując w ten sposób zapisy § 2 pkt. 7 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych; - oznaczenie nieruchomości, zgodnie z treścią art. 47b ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 Prawo geodezyjne i kartograficzne, przez umieszczenie w widocznym z ulicy miejscu numeru porządkowego nieruchomości; - umieszczenie w budynkach wielolokalowych, w pobliżu wejścia, tablic zawierających: dane adresowe właściciela lub zarządcy, dane adresowe osoby bądź podmiotu wykonującego czynności w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości, regulamin porządkowy, spis adresów i numerów telefonów alarmowych; - usuwanie ze ścian budynków, ogrodzeń i innych obiektów oraz budowli, ogłoszeń, plakatów, napisów, rysunków itp. nieaktualnych lub umieszczonych tam bez zachowania trybu przewidzianego przepisami, w tym prawa miejscowego, a także miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Urząd Miasta Zgorzelec, Źródło artykułu: www.zgorzelec.eu, Autor zdjęć: Urząd Miasta Zgorzelec